Fortsetter samarbeidet

Innhold

I dag signerte ordfører Marius Roheim Aarvold samarbeidsavtaler med Gjerpen Håndballklubb, Odds Ballklubb herrelag og Odds Ballklubb kvinnelag.

Avtalene markerer en videre satsing på toppidrett i Skien.

I kommunens budsjett for 2026 er det satt av 300 000 kroner til samarbeidsavtaler innen toppidrett. Midlene skal bidra til å styrke samarbeidet mellom kommunen og lagene, og legge til rette for videre utvikling av toppidrettsmiljøene i byen.

Skien kommune er stolte av å ha lag på toppnivå innen både fotball og håndball. Toppidretten er en viktig del av byens identitet og bidrar til å styrke både attraktivitet og omdømme.

Toppidrettslagene spiller en rolle langt utover det sportslige. De er synlige og viktige ambassadører for Skien, og bidrar til å skape stolthet, samhold og engasjement i lokalsamfunnet. Gjennom samarbeidsavtalene ønsker kommunen å støtte opp under og videreutvikle denne rollen.

Med satsingen vil Skien kommune legge til rette for både sportslig utvikling og positive ringvirkninger for hele lokalsamfunnet.

Alina Andersen, Marius Roheim Aarvold og Ove Grønli.
Markedsleder i Gjerpen HK Alina Andersen og daglig leder Ove Grønli, sammen med ordfører Marius Roheim Aarvold.
Dag Harald Johansen og ordfører i Skien, Marius Roheim Aarvold.
Dag Harald Johansen er markedsleder bedrift i Odds BK, og signerte avtalen med ordfører Marius Roheim Aarvold.
Ordfører Marius Roheim Aarvold og Jesper Romsdalen.
Ordfører Marius Roheim Aarvold og hovedtrener for Odds BK kvinner, Jesper Romsdalen.
Til toppen